Om jag var kille?

Om jag skulle ha varit en kille skulle jag förmodligen varit helt annorlunda.
Jag tror att min personlighet beror på vilket kön jag är. Om jag skulle varit kille tror jag inte att jag skulle haft samma personlighet. Jag skulle nog haft annorlunda musiksmak, klädstil och sen skulle jag betett mig annorlunda. Mitt liv skulle nog inte förändrats så mycket kanske endast några få saker.
Saker som jag tycker är roliga eller intressanta nu skulle jag inte uppskattat på samma sätt om jag var kille. Två exempel är utseendet och shopping. Nu älskar jag att titta i affärer och shoppa, jag kan vara i en klädaffär hur länge som helst. Som kille skulle jag nog inte haft lika mycket tålamod, jag skulle nog inte tillbringat lika mycket tid i affärer som jag gör nu. En annan sak är utseendet för de flesta tjejer är utseendet viktigt och likaså för mig. Man vill se fräsch ut, ha fint hår mm. Jag tror inte att jag som kille skulle lagt ner lika mycket energi på utseendet som nu när jag är tjej.
Det är helt enkelt så att tjejer och killar är olika och det går inte att ändra på, och jag tycker det är en bra grej. Jag tycker inte om tanken att tjejer och killar skulle vara lika eller bete sig på ett liknande sätt. Jag tycker att skillnaderna mellan tjejer och killar är bra som de är.


Kommentarer
Postat av: lha

Det var bra skrivet ! och väldigt intressant :) kraaaam

2008-09-26 @ 10:39:10
Postat av: Anonym

jag håller med dig om att det är bra att tjejer och killar är olika, även om det inte betyder att de skall behandlas olika.

2008-10-19 @ 21:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0